Søg
Filters
Close

FAQ

 

FAQ: Ofte stillede spørgsmål

Her kan du finde svar på de mest hyppige spørgsmål omkring handel på OnlineParts.dk
Er der noget du ikke finder svar på herunder, er du velkommen til at kontakte os på info@onlineparts.dk


BETALING
Betaling for varer på Onlineparts.dk kan ske ved brug af følgende kreditkort:
Dankort, Visa/Dankort, Forbrugsforeningen, Visa, Visa Electron, Diners Club, 
Eurocard, MasterCard, MasterCard, Maestro og JBC Card..

Kortgebyrer:
Du betaler ingen kortgebyrer når du betaler med: Dankort, Visa/Dankort, Forbrugsforeningen og MasterCard udstedt i Danmark
På øvrige kreditkort er kortgebyret 1,25 % af totalbeløbet. Visa Electron dog kortgebyr 2,25 %. Dette er gebyrer som NETS opkræver.

Bankoverførsel:
Du kan gebyrfrit betale med bankoverførsel til vores konto i Broager sparekasse:
Reg nr.: 9797 Kontonummer: 0000588369

(Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen).


Er det sikkert at betale online med betalings- og kreditkort?
Betalingerne går via en SSL krypteret forbindelse direkte til NETS.
Dine kortoplysninger er beskyttet og krypteret, inden de sendes til behandling ved NETS.
Vi får derfor ikke kendskab til de oplysninger du indtaster, men får kun besked om transaktionen er godkendt eller ej.
Vi trækker først beløbet fra din konto når vi afsender varerne.

FRAGT

Hvad koster fragten?

Danmark:
Vi har gratis fragt på alle forsendelser hvor ordren er over DKK 500,-
For ordrer under DKK 500,- udgør fragten DKK 49,- 

LEVERING

Leveringstid:
Vi sender fra dag til dag, alle ordrer afgivet inden kl. 14.00 på hverdage afsendes normalt samme dag.


Kan jeg få leveret på en anden adresse end min egen?
Ja naturligvis. 
Under bestillingen udfylder du blot feltet "Anden leveringsadresse" - så sender vi pakken dertil. 
Ønsker du en besked / hilsen sendt med til modtageren, skriver du og den ønskede tekst i feltet: "bemærkninger" under betalingsproceduren. 


Hvem leverer mine varer?

Alle ordrer sendes med GLS til den angivne adresse, er du ikke hjemme afleveres pakken hos nærmeste GLS pakkeshop og hvis du har oplyst mobilnr. adviseseres du om hvor og hvornår pakken kan afhentes..

Afhentning:
Kan jeg selv hente det bestilte hos jer?
Ja det kan du godt, men KUN efter forudgående aftale. Vi har eksternt lager og skal derfor først hente varerne til firmaadressen. 

Salg & Levering til Grønland & Færøerne:
Jeg bor på Grønland eller Færøerne, kan jeg bestille varer uden dansk moms?
Ja, da Grønland & Færøerne er uden for EU skal du ikke betale dansk moms, den bliver automatisk fratrukket din ordre.

Levering til udlandet:
Vi kan levere i de lande hvor GLS har aftaler. Du vælger leveringsadresse efter du har tastet dine egne oplysninger.
Se priser for forsendelser under "Levering"


 
Returret/ombytning


Har jeg returret på min bestilling?
Du har 14 dages fuld returret gældende fra fakturadato på alle reservedele og tilbehør.*
* Der er ingen returret på originaldele og dele hjemtaget specifikt til dig og/eller din MC/Scooter.


Hvilket beløb får jeg tilbagebetalt ved returnering?
Du får selvfølgelig beløbet, for de returnerede varer, svarende til det der står på din faktura krediteret.
Vi tilbagefører betalingen til dig, når vi har modtaget varen.

Kan jeg få byttet en vare?
Ja, du kan sende dine varer* retur i op til 14 dage efter modtagelsen.
Ønsker du at bytte en vare til noget andet, kontakt os da pr. mail for nærmere aftale inden du sender varerne retur.
* Der er ingen returret på originale dele og dele lavet specifikt til dig og/eller din MC/Scooter/bil.

Hvem betaler returfragten?
Er det tale om brug af fortrydelsesretten og/eller ombytningsretten, er fragten for din egen regning.
Onlineparts.dk betaler fragten hvis der er tale om reklamation.


Kan i sende pakken afsted på en bestemt dato?
Ja det gør vi gerne. Du skriver blot den ønskede afsendelsesdato i feltet "bemærkninger" under betalingsproceduren, så sender vi pakken afsted på aftalt tidspunkt. Det koster ikke ekstra.