Søg
Filters
Close

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser


Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.

Fortrydelsesretten gælder ikke for originale dele (OEM), da disse ikke lagerføres og hjemtages specielt til hver enkelt ordre. Der skal bl.a. tages højde for farvekoder, årgang og model.

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@Onlineparts.dk eller ved at benyttestandardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.                                                                                                                         

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre, med mindre der er tale om originale dele (OEM dele).
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for:  Hele paller.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 300.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

 

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Onlineparts
VEMMINGBUND STRANDVEJ 111
6310 BROAGER

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Bytteservice
Har du et produkt du gerne vil have byttet til noget andet, sender du os blot en mail indeholdende 
hvilke varer du ønsker at få byttet, og hvilke varer du ønsker i stedet. Du en mail retur
med bytteproceduren, hvorefter du sender varerne til os. Når produktet er modtaget hos Onlineparts.dk sender vi de nye varer fragtfrit frem til dig. Alle varer skal sendes i forsvarlig emballage og i den originale indpakning. Er produktets forsegling brudt og indpakningen dermed ikke er original, kan produktet ikke byttes. Sender du produkter retur til os med  brudt forsegling og uden original indpakning vil de blive returneret til dig for egen regning.
Du betaler selv for fragten af de varer du ønsker ombyttet.

Priser
Alle de viste priser på shoppen vises i danske kroner, DKK, og er inklusive dansk moms på 25% og andre afgifter. Priserne er dagspriser. 



 

Fragt

Danmark
Fragten udgør DKK 79,- 

Sverige
Alle forsendelser/All Shipments cost: DKK: 199,-

Grønland og Færøerne
Alle forsendelser koster DKK 299,-
Der opkræves ikke moms ved salg til Grønland og Færøerne. 

Øvrige udland/All other foreign countries
Alle forsendelser/All shipments costs: DKK: 299,-
On all shipments to countires outside EU no VAT will be charged. 

Leveringstid
Vi sender fra dag til dag, alle ordrer afgivet inden kl. 14.00 på hverdage afsendes normalt samme dag. Ved OEM-dele vil den normale leveringstid være 4-6 hverdage.

Anden leveringsadresse
Under bestillingen udfylder du blot feltet "Anden leveringsadresse" - så sender vi pakken dertil. 
Ønsker du en besked / hilsen sendt med til modtageren, skriver du og den ønskede tekst i feltet: "bemærkninger" under betalingsproceduren. 

Distributør
Alle ordrer senes med GLS til den angivne adresse, er du/modtageren ikke hjemme afleveres pakken hos nærmeste GLS pakkeshop og hvis du har oplyst mobilnr. adviseseres du om hvor og hvornår pakken kan afhentes.

Afhentning
Kan jeg selv hente det bestilte hos jer?
Ja det kan du godt, men KUN efter forudgående aftale. Vi har eksternt lager og skal derfor først hente varerne til firmaadressen. 

Dellevering/restordrer
Hvis Onlineparts mod forventning ikke kan levere hele ordren inden for den normale tidsfrist, vil du blive kontaktet hurtigst mulig via e-mail. Du kan så vælge at få delordren tilsendt med det samme, eller vente til vi kan sende den samlede ordre. Hvis du vælger at få tilsendt delordren, sender vi selvfølgelig resten af din ordre fragtfrit. 


Lukkedage
Vi holder som udgangspunkt ikke lukket. Dog kan der forekomme ferieperioder med nedsat bemanding, hvorved leveringstiden kan forlænges.
Lukkedage annonceres på forsiden.


Betaling
Beløbet trækkes først på din konto ved afsendelse af de bestilte produkter og der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Der kan benyttes følgende betalingskort:
Visa/Dankort
Visa
Visa electron
MasterCard
Diners Club
JCB
Der tages ikke gebyr for betalingskort.


Du kan også betale med din Paypal-konto kr 29,- og ved bankoverførsel. Find vores kontonr. under kontakt os. OBS: Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Læs her hvorfor. Produkter afsendes når betaling er registreret på vores konto.
Ved bankoverførsel opkræver vi ingen gebyrer af nogen art.


Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

 

Når du handler hos os som forbruger,har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

(Indsæt eventuelt oplysninger her, hvis I har særlige regler for reklamationsret ved erhvervskøb.)

 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

Onlineparts.dk
VEMMINGBUND STRANDVEJ 111
6310 BROAGER

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. 

Vi beder dig medsende følgende: 

  • Kopi af faktura
  • En udførlig fejlbeskrivelse

Dette er ikke et krav, men det letter processen for os og betyder et hurtigere svar til dig.
Efter at have modtaget din reklamation vil du blive kontaktet indenfor 24 timer, hvorefter en nærmere aftale om fejludbedring, eller ombytning af produktet indgås.
Viser det sig, at en vare der er returneret som reklamationssag ikke er defekt, eller at fejlen ikke dækkes af reklamationsretten, opkræver Onlineparts et gebyr på kr. 200,- ekskl. porto og fragt for fremsendelse af det reklamerede produkt.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Bemærk
Alle varenumre skal monteres/benyttes efter anvisningerne i de originale værkstedsbøger. De originale reservedelsnumre (OEM) må kun benyttes som referencenumre. 
Spørgsmål vedrørende reklamation og garanti kan sendes til:info@Onlineparts.dk .



Persondatapolitik
Under et køb udbeder vi os navn, adresse, og e-mailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk i ukrypteret form, og gemmes i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres hos Onlineparts.dk, så du som registreret kunde (med login) senere kan logge dig ind og se tidligere ordrer.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes.

Den dataansvarlige på Onlineparts.dk er Peter Mikael Stærdahl.
Som registreret hos Onlineparts.dk v/Peter Mikael Stærdahl har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed, rettes til Onlineparts.dk v/Peter Mikael Stærdahl via e-mail.

 

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Peter Mikael Stærdahl. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 12.12.2016

 

 

 

Handelsbetingelser

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Onlineparts.dk.dk

Vemmingbundstrandvej 111

6310 Broager

E-mail: info@Onlineparts.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)